ילדים והוריהם מגיעים אלינו לטיפול עם ילדיהם עם מגוון של סימפטומים ומבקשים מאיתנו שנעזור להם להשיג הקלה מהירה.
כמי שעוסקים בטיפול עולות אצלנו 2 שאלות: מהו סימפטום וכיצד עובדים איתו?
פרויד חשב שסימפטום נוצר עקב מפגש בין הדחף (על גלגוליו השונים) לבין האיסורים למימושו המביאים להדחקתו ללא מודע. מכאן שהטיפול הוא העלאה למודע של המודחק ועיבודו .
לאקאן כדרכו, מסכים ולא מסכים עם פרויד. לקראת סוף הסמינר הרביעי שלו "יחס האובייקט והמבנים הפרוידיאניים (1956-57) הוא מפתיע כשהוא טוען בחדשנות רבה כי הסימפטום קשור לתנועה בין מה שניתן לנסח במילים לבין מה שנותר מחוץ לשפה.
כך הסימפטום הוא מעין "פתרון" שמומצא ע"י הילד.ה כדי להיחלץ מהחרדה שתוקפת אותם בהיתקלות עם מה שלאקאן קרא לו: "הממשי".
במפגשים שלנו נחשוב יחד כיצד עובדים עם הסימפטום מתוך הקשבה אנליטית חדשנית זו? איך ניתן להגיע למקורות החרדה הייחודית של כל ילד.ה? האם נטפל בילדים נוירוטיים באותה דרך כמו בילדים אוטיסטים? נברר איך נעבוד עם התנועה והקול בהקשר לסימפטום ולטיפול בילדים ונתייחס למקרים קליניים.
הרקע התאורטי שילווה אותנו יהיה מאמרו של פרויד "עכבה סימפטום וחרדה" והוראתו של לאקאן בסמינר "יחס האובייקט", בתשובתו לג'ני אוברי ובהרצאתו בג'נבה ב1975.
[contact-form-7 404 "לא נמצא"] [contact-form-7 404 "לא נמצא"]הסמינר יתקיים בזום בימי שלישי פעם בשבוע או שבועיים בשעות 20:15-21:45
תאריכים: 22/3, 5/4, 26/4, 10/5
המחיר: 1,100 ₪ לכל השנה (חמש סדרות); לסטודנטים ולמתמחים- 780 ₪. עלות לסדרה בודדת 280 ₪; 200 ₪ לסטודנטים ולמתמחים.